1. Check of je memory card in je drone voldoende geheugen vrij heeft! Ik heb meegemaakt dat ik op locatie stond en geen memory card in de drone had zitten... 

 

2. Zoek een goede locatie waar je wilt fotograferen. Eventueel voorwerk kan je doen via Google Maps in de satelliet modus. Hierdoor zie je vaak al interessante dingen die je met je drone kunt gaan fotograferen. Let wel op dat je in het gebied mag vliegen met je drone.

 

3. Zorg dat je als het mogelijk is van te voren de juiste instellingen op je drone hebt geselecteerd. Dit scheelt een hoop (corrigeer) werk achteraf. Zelf probeer ik zoveel mogelijk met een lage ISO waarde te fotograferen (100 iso, maximaal 400 iso bij mijn Mavic Pro i.v.m. ruis die duidelijker zichtbaar wordt). 

 

4. Ik fotografeer alles in RAW formaat. In de nabewerking van de foto heb je meer mogelijkheden zonder dat het ten koste gaat van de kwaliteit van de foto. 

 

5. Bewerk je foto's na. Door middel van het aanpassen van het contrast, levels, witbalans, scherpte, etc. krijg je van gewone foto's vaak bijzondere foto's.

Vragen, opmerkingen? Laat ze hieronder achter.

Commentaren: 0